LED-jättinäytöt

LED-Jättinäytöt sijaitsevat sisääntuloväylien varrella tai lähellä ostospaikkaa. Jättinäytöt tavoittavat viikossa noin 4,2 miljoona ohiajavaa autokuntaa ja noin 340 000 S-ryhmän toimipaikoissa kävijää (mm. Prismat, marketit ja ABC-asemat). LED-jättinäytöt huomataan ja niillä vaikutetaan ostohetkellä. Reaaliaikaisuus mahdollistaa mediaverkon käyttämisen taktisena markkinointikanavana.

LED-jättinäytöt ovat laadukkaita näyttöjä, joita on miellyttävä katsoa ja niiden kirkkautta säädetään automaattisesti.  Reaaliaikaisuus mahdollistaa mainoksen muuttamisen helposti ja useasti mainosjakson aikana.  Jättinäytöillä tavoitat valtavan määrän asiakkaita – mainosta näytetään jopa 8 400 kertaa viikossa yhdessä näytössä. Mainostaminen on edullista ja helppoa verrattuna perinteisiin medioihin. Asiakkaiden tavoitettavuus jopa koko Pohjois-Suomen alueella.

Teimme joulun alla kampanjan, jossa mainonnan yhtenä osana käytimme Jättinäyttöjä valituilla alueilla. Lisäksi käytössä oli perinteistä lehtimainontaa. Analysoimme kampanjan onnistumista vertaamalla paikkakunnittain käytettyjä mainoksia myynteihin. Kampanja-alueena oli puoli Suomea Kuopiosta Ivaloon. Tarkastelujakson aikana myyntimme kasvoi keskimäärin 23,3%. Paikkakunnilla, joissa käytimme Jättinäyttöjä, myynnin kasvu oli 35,4%. Niillä paikkakunnilla, joissa taulua ei ole tai sitä ei käytetty olimme ainoastaan lehtimainonnan varassa. Näiden paikkakuntien osalta keskimääräinen myynnin kasvu oli 19,0%.

Näen, että Jättinäyttöjen käyttö perinteisen mainonnan tukena veti kampanjamme hyvään kasvuun. Aiomme käyttää niitä myös jatkossa ja voin suositella Jättinäyttöjen käyttöä mainosmediana muillekin.

Jani Suopanki tuottaja, Oulun Tapahtumat Oy
kuinkatoimii_karppakumppanit-led-jattinaytot

Aineisto-ohje

19 m2 Näyttöön
Mainokseen vaadittava resoluutio:
384 x 192, pikseliä, 72 dpi

16 m2 Näyttöön
Mainokseen vaadittava resoluutio:
320 x 192 pikseliä, 72 dpi

10m2 Näyttöön
Mainokseen vaadittava resoluutio:
256x144 pikseliä, 72 dpi

6m2 Näyttöön
Mainokseen vaadittava resoluutio:
288x192 pikseliä, 72 dpi

Tuetut tiedostomuodot JPEG (Huom! vain still-kuvaa)
Aineistonimeämisessä ei erikoismerkkejä

Jättinäytöissä on max 12 paikkaa. Yhdessä täydessä näytössä yksi mainos on näkyvissä 6s / kerta (1200 kertaa päivässä, 8400 kertaa viikossa). Näytöissä (S-marketit, Prismat), jotka ovat auki klo 7-22 välillä näyttökertoja on 770 kertaa päivässä ja 5400 kertaa viikossa

Vinkkejä hyvään mainokseen

  1. Yksi selkeä kuva/ logo
  2. Ei liikkuvaa kuvaa (liikenneturvallisuus)
  3. Selvä ytimekäs viesti
  4. Iso ja paksu fontti
  5. Fontin ja taustan kontrasi hyvä
  6. Tumma pohja toimii aina
  7. Tarkista aina, että mainos on riitävän iso suurelle näytölle